Mapa ryzyka na drogach krajowych

 

Mapa ryzyka na drogach krajowych

Już po raz czwarty, w ramach międzynarodowego Programu Oceny Ryzyka na Drogach EuroRAP, naukowcy z Politechniki Gdańskiej wraz z ekspertami Polskiego Związku Motorowego i Fundacji Rozwoju Inżynierii Lądowej opracowali mapę ryzyka na drogach krajowych w Polsce. Wyniki badań wykazują znaczący spadek długości „czarnych odcinków” oraz liczby „odcinków krytycznych”.

EuroRAP 2010

 

Z mapy ryzyka indywidualnego na drogach krajowych w Polsce w latach 2008-2010 wynika, że:

  • 42% długości dróg krajowych, to „czarne odcinki” o najwyższym poziomie ryzyka, jednakże jest to o 19% (3 tys. km) mniej w stosunku do okresu 2005-2007,
  • 76% długości dróg krajowych, to „czarne i czerwone odcinki”, jest to o 10% mniej niż w latach 2005-2007,
  • 55% wszystkich wypadków ciężkich (z ofiarami śmiertelnymi i ciężko rannymi) na drogach krajowych miało miejsce na „czarnych odcinkach”, jest to o 16% mniej niż w latach 2005-2007,
  • już 11% długości dróg krajowych (o 7% więcej niż w latach 2005-2007) spełnia kryteria bardzo małego i małego ryzyka przyjęte przez EuroRAP, jako poziom ryzyka akceptowanego dla podstawowej sieci dróg; są to odcinki głównie autostrad oraz dwujezdniowych dróg ekspresowych.

Najnowszą mapę ryzyka (oraz poprzednie wersje) można obejrzeć pod adresem eurorap.targeo.pl

Pełna analiza dostępna jest na stronie EuroRAP .

Inne nowości


Udostępniamy na wakacje trzecią aktualizację map 2016! Więcej >
W Warszawie ruszył licznik kosztów korków, wyświetlany na tablicy LED przy Rondzie Dmowskiego, nad tzw. licznikiem Balcerowicza Więcej >
Udostępniamy pierwszą, dużą aktualizację map w 2014 Więcej >
III edycja „Raportu o korkach w 7 największych miastach Polski” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte i Targeo.pl Więcej >
To już szósta aktualizacja map Targeo w tym roku. Nowy odcinek S8, obwodnica Stawisk i Rakowa, nowa organizacja ruchu w Ełku. Więcej >